Bel ons: +31 (0) 614478596

Gratis verzending vanaf €150,- *

Enkel op afspraak geopend.

Kreidler revisie​

Van vakgekkie tot vakspecialist

Kreidler revisie

Bij Kreidlerstore weten we hoe belangrijk hoogwaardige Kreidler onderdelen zijn voor jouw brommer. Daarom bieden we een uitgebreide revisie- en restauratieservice om ervoor te zorgen dat jouw Kreidler altijd presteert. Of het nu gaat om het reviseren van het motorblok of voorvork, het opknappen van de wielen, of zelfs een complete restauratie. Voor een revisie of restauratie van jouw Kreidler ga je naar de Kreidlerstore. 

Revisie bij Kreidlerstore betekent:

  • Expertise: Bij Kreidlerstore zijn we vastbesloten om de glans van jouw Kreidler te herstellen, of het nu om belangrijke onderdelen gaat of een volledige restauratie. Vertrouw op ons vakmanschap en liefde voor Kreidler brommers. 
  • Landelijke service: Ongeacht waar je woont, je kunt ons jouw Kreidler onderdeel opsturen met de post. Of je kan langskomen op afspraak. Wij reviseren het en sturen het gereviseerd terug na betaling.  
  • Snelle levertijd: Onze ervaren technici werken snel en streven naar een leveringstijd van 2 weken. Mocht het langer gaan duren, dan stellen we je hier tijdig van op de hoogte.   
  • Revisie op maat: Wij zijn expert in het reviseren van het Kreidler motorblok, de voorvork en wielen. Ook voor een complete restauratie van jouw Kreidler ben je bij ons aan het juiste adres.  

Kreidler motorblok revisie

Een Kreidler motorblok revisie is essentieel wanneer je merkt dat je Kreidler brommer vermogensverlies vertoont, onregelmatig loopt, of abnormale geluiden produceert. Dit kan duiden op slijtage of schade aan vitale onderdelen, waardoor revisie nodig is om de prestaties en betrouwbaarheid te herstellen en toekomstige problemen te voorkomen. 

 Bij Kreidlerstore bieden we een uitgebreide revisieservice voor verschillende Kreidler motorblokken aan.  

Kreidler 3 bak motorblok revisie: 

  • 3 bak handgeschakeld 
  • 3 bak voetgeschakeld 

Kreidler 4 bak motorblok revisie: 

  • 4 bak indirect geschakeld trapas motorblok 
  • 4 bak indirect geschakeld kickstart motorblok 
  • 4 bak direct geschakeld trapas motorblok 
  • 4 bak direct geschakeld kickstart motorblok 

 

 

Kreidler 5 bak motorblok revisie: 

  • 5 bak indirect geschakeld kickstart. 
  • 5 bak direct geschakeld kickstart. 

Bij een Kreidler motorblok revisie worden de volgende onderdelen standaard vervangen: 

  • Krukaslagers van het merk NSK type Bo17 
  • Versnellingsbak lagers 4x van het merk FAG  
  • Pakkingset van BAC 
  • Oliekeerringen van BAC 
  • O-ringen van het merk BAC 
  • Bronsbussen 

Bij een Kreidler 3 bak motor revisie worden de meeneempennen standaard vervangen in het 2e versnelling tandwiel. 

Extra revisie mogelijkheden:

Krukas revisie 

Een krukas revisie voor je Kreidler brommer is noodzakelijk als je tekenen van vermogensverlies, trillingen, of abnormale geluiden opmerkt. Het kan ook nodig zijn wanneer je problemen hebt met het schakelen of als de brommer slecht loopt. Een krukasrevisie herstelt de motorprestaties, vermindert slijtage en verlengt de levensduur van je Kreidler.  

We kunnen de merken Topracing en Volle RITO monteren.  

Koppelingsrevisie 

Het reviseren van de koppelingsplaten van je Kreidler brommer is van belang wanneer je merkt dat de koppeling slipt, slecht aangrijpt, of als er abnormale geluiden of trillingen optreden tijdens het schakelen. Koppelingsplaatrevisie herstelt de soepele werking van de koppeling en verbetert de algemene prestaties van je brommer.  

We hebben koppelingsplaten in verschillende kwaliteiten: 

  • Kunststof net als origineel 
  • Race platen van aluminium met gevulkaniseerd grip materiaal 

Jouw Kreidler motorblok reviseren? Kreidlerstore! 

Kreidler voorvork reviseren

Het reviseren van de voorvork van je Kreidler brommer is noodzakelijk wanneer je merkt dat de voorwielophanging onstabiel is, er lekkages zijn in de vorkdempers, of als de vork stug aanvoelt tijdens het rijden. Voorvorkrevisie herstelt de juiste werking van de voorvork, wat essentieel is voor een soepele en veilige rit. Het kan ook bijdragen aan een betere controle en rijcomfort.   

Wij reviseren alle modellen. Dus het korte type van bouwjaren 1968-1972 en de lange modellen van bouwjaren 1973-1982, zowel schijfrem als trommelrem. 

Tijdens de voorvork revisie worden de volgende onderdelen vervangen: 

  • Oliekeerringen in de onderpoot type normaal voor stofrubbers 
  • Oliekeerringen in de onderpoot type sport zonder stofrubbers 
  • Binnenkeerringen met aanslagblokken 
  • Harmonica rubbers bij normale keerringen 
  • Voorvork olie 

Voorvork voorzien van nieuwe binnenpoten

Heeft jouw Kreidler brommer last van versleten, piepende binnenpoten in de voorvork? Dan is het tijd om de voorvork te voorzien van nieuwe binnenpoten. Het kroonstuk is een cruciaal onderdeel tijdens deze revisie, daarom is het belangrijk om het oude kroonstuk naar ons op te sturen. Wij bieden de mogelijkheid om het kroonstuk eventueel om te ruilen voor een nieuw geperst kroonstuk.  

Let op: het gelakte deel van het kroonstuk zal je zelf achteraf moeten spuiten. 

Kreidler wielen reviseren

Bij Kreidlerstore zijn we gespecialiseerd in het reviseren van zowel 17- als 19-inch Kreidler wielen. Als je je Kreidler brommer wilt voorzien van nieuwe chromen spaken en een hoogwaardige chromen velg, ben je bij ons aan het juiste adres. 

Het proces is eenvoudig: stuur ons je naaf/naven, en wij doen de rest. Ons ervaren team monteert de nieuwe spaken nauwkeurig in de hoogwaardige chroom velg van A-kwaliteit en zorgt voor een perfecte uitlijning.  

Let op: je dient de naaf zelf schoon of gepolijst aan te leveren. Maar maak je geen zorgen, als je wilt, bieden we een optionele polijstservice aan voor slechts € 50 per naaf om je te helpen het beste uit je Kreidler wiel te halen. 

Kreidler restauratieproject

Bij Kreidlerstore gaan we verder dan alleen het reviseren van Kreidler onderdelen. We bieden ook de mogelijkheid aan tot het compleet restaureren van Kreidler brommers. Niet alleen is dit leuk voor de eigenaar, ook wij worden zeer blij van dit soort projecten. Een restauratie waar we zeer trots op zijn is de restauratie van een Kreidler RS Special Café Racer uit 1973. 

Kreidler RS Special Café Racer uit 1973 restauratie 

Dit project omvatte een grondige transformatie. Alle onderdelen werden behandeld met een nieuwe, duurzame tweecomponentenlak, terwijl het chroomwerk opnieuw verchroomd werd en alle componenten gereviseerd werden. 

Onder de motorkap schuilt nu een krachtige 5-versnellingsmotor met een volle Rito krukas en een Maxwell 50 cc motor met boosterkanalen. De brandstof wordt gemengd door een krachtige 20 mm Bing carburateur en de rookgassen worden efficiënt afgevoerd via een glanzende, verchroomde Homoet 6p uitlaat. 

Met een tandwielverhouding van 11-36 geniet deze Kreidler RS Special van indrukwekkende trekkracht. Bovendien kan de tandwielverhouding eenvoudig worden aangepast naar 13 of 14 – 36 tanden, waardoor de topsnelheid aanzienlijk kan stijgen. De velgen die gemonteerd zijn, zijn de RVS verchroomde velgen 17 x 1,5 inch met daarin klaverspaken verchroomd. Het kroonstuk is gebruikt en het zwarte deel is nieuw gespoten. Daarin zijn nieuw geperste verchroomde voorvork benen geplaatst en is de voorvork in zijn geheel gereviseerd. 

Het uiterlijk van deze Café Racer is net zo indrukwekkend als zijn prestaties. De polyester racebuddyseat en het karakteristieke Bloedblaar achterlicht van een Puch zijn volledig volgens de wensen van de klant geïntegreerd. 

Kosten voor dit restauratieproject? € 5.000,00  

Dit is een indicatieve prijs voor een restauratieproject waarbij je je eigen Kreidler kunt aanleveren. 

Geïnteresseerd in een complete restauratie? Neem contact op voor de mogelijkheden.

Gratis verzending (NL)

Boven een bedrag van €150,-

Gemakkelijk retourneren

14 dagen geld terug garantie *

Internationale garantie

Geldig in het land van gebruik

100% Veilig betalen

iDeal / Paypal / Bankoverschrijving