Tips voor de juiste motorolie voor bromfietsen
Het kiezen van de juiste motorolie voor je bromfiets is cruciaal voor prestaties en levensduur. Lees onze blog voor tips over 4-takt olie, 2-takt olie, en mengsmering.
Het kiezen van de juiste motorolie voor je bromfiets is cruciaal voor prestaties en levensduur. Lees onze blog voor tips over 4-takt olie, 2-takt olie, en mengsmering.
Een van de belangrijkste aspecten van het onderhoud van je oldtimer brommer is regelmatige inspectie. Maar wat moet je precies inspecteren? Wij vertellen het je!
Vering is een belangrijk onderdeel van een goedwerkende brommer. Dit zijn de belangrijkste punten waar je op moet letten bij het vervangen van je schokdempers.
Een oldtimer brommer is bijna altijd uitgerust met een carburateur. Voor de oude brommerenthousiastelingen zal een carburateur geen vreemd onderdeel zijn. Vroeger kwamen alle verbrandingsmotoren met een carburateur.
Bij oldtimer brommers zijn er twee soorten verbrandingsmotoren die het meeste voorkomen: de 2 takt motor en de 4 takt motor. Beide motoren verschillen qua techniek van elkaar maar je vindt ze terug op allerlei soorten oldtimer brommers. Bij de aankoop van oudere brommers is het goed om te weten wat voor type verbrandingsmotor je in huis haalt. Prestaties, onderhoud, mengverhouding en kosten voor onderhoud worden allemaal beïnvloed door de keuze tussen 2 takt of 4 takt. In deze blog leggen we uit hoe ze werken en wat de voor- en nadelen zijn van beide soorten verbrandingsmotoren.
Bij oldtimer brommers zijn er twee soorten verbrandingsmotoren die het meeste voorkomen: de 2 takt motor en de 4 takt motor. Beide motoren verschillen qua techniek van elkaar maar je vindt ze terug op allerlei soorten oldtimer brommers. Bij de aankoop van oudere brommers is het goed om te weten wat voor type verbrandingsmotor je in huis haalt. Prestaties, onderhoud, mengverhouding en kosten voor onderhoud worden allemaal beïnvloed door de keuze tussen 2 takt of 4 takt. In deze blog leggen we uit hoe ze werken en wat de voor- en nadelen zijn van beide soorten verbrandingsmotoren.
Wanneer is mijn brommer een oldtimer? Bij Kreidlerstore zijn we gespecialiseerd in Kreidlers. Omdat de originele productie van Kreidler bromfietsen te Stuttgart-Zuffenhausen eindigde in 1983 zijn alle modellen logischerwijs in een andere eeuw gemaakt. Verreweg de meeste van onze brommers en brommeronderdelen zijn daarom bestempeld als zogeheten oldtimers. De naam
Bij Kreidlerstore maakten we onlangs deze Kreidler RS met bouwjaar 1973 geheel naar de smaak van een klant. We namen de hele Kreidler van top tot teen onder handen, waarbij we alles prachtig restaureerden. We spoten de hele brommer in twee componenten lak en verchroomden al het chroomwerk, waardoor de brommer er weer als nieuw uitziet.
Al in 1899 werd in Oostenrijk de fietsenfabriek Styria opgericht door Johann Puch. Hij begon ooit als smid, maar toen fietsen meer populariteit kregen, verschoof hij zijn interesse naar dat van fietsenmaker. Naast zijn technische inzicht, had Puch ook goede intuïtie op zakelijk gebied. Tijdens zijn beginjaren sponsorde hij bekende wielrenners en bouwde hij kwalitatief goede fietsen. De naamsbekendheid van Puch nam hierdoor enorm snel toe, waarbij de productieaantallen snel volgden.
Een belangrijk onderwerp in het verkeer dat continu speelt is als vanzelfsprekend, de verkeersveiligheid. De algehele verkeersveiligheid wordt ingericht door afspraken te maken, waar iedere Nederlander zich netjes aan dient te houden. Wanneer niet iedereen zich aan de regels houdt, zullen er onveilig situaties ontstaan. Waarop dan weer regels worden bedacht of aangescherpt.
Boven een bedrag van €150,-
14 dagen geld terug garantie *
Geldig in het land van gebruik
iDeal / Paypal / Bankoverschrijving
06-14478596
Oude Wijk 32A, 8434 NK Waskemeer
[email protected]
KVK 80827292
BTW nr. NL861816195B01
* Geld niet op marge / gebruikte artikelen, bromfietsen motoren en andere voertuigen, tenzij anders overeen gekomen
© Kreidlerstore 2025 Ontwikkeling: meceda.nl
Verzenddagen woensdag & vrijdag. Sluiten