Bij Kreidlerstore maakten we onlangs deze Kreidler RS met bouwjaar 1973 geheel naar de smaak van een klant. We namen de hele Kreidler van top tot teen onder handen, waarbij we alles prachtig restaureerden. We spoten de hele brommer in twee componenten lak en verchroomden al het chroomwerk, waardoor de brommer er weer als nieuw uitziet.
De motor die onder de Kreidler RS zit, is een 5 bak direct met een volle Rito krukas. Hierop monteerden we een Maxwell 50 cc met boosterkanalen. Voor het vermengen van de brandstof kozen we voor een 20 mm Bing carburateur, waarna we voor het afvoeren van de uitlaatgassen kozen voor een prachtige Homoet 6p verchroomde uitlaat.
De Kreidler RS heeft een tandwielverhouding van 11-36 en levert dus een enorme trekkracht. Daarnaast kan de tandwielverhouding eenvoudig naar 13-36 of 14-36 tanden, waardoor de topsnelheid enorm toeneemt. Het geheel voerden we uit met een polyester racebuddyseat en bloedblaar achterlicht van een Puch, allemaal naar wens van de klant.
We polijstten de voorvork onderpoten en wielnaven in hun geheel voor een frisse nieuwe look. We gebruikten het kroonstuk, en het zwarte deel spoten we in zijn geheel opnieuw in. Ook plaatsten we daarin gloednieuwe geperste, verchroomde voorvorkbenen. Daarnaast reviseerden we de hele vork. De velgen die we monteerden zijn de RVS verchroomde velgen van 17 x 1,5 inch, met daarin verchroomde klaverspaken.
Zoals je ziet, doen we bij Kreidlerstore meer dan alleen onderhoud en het reviseren van originele motoren en bromfietsen., We maken ook hele klantspecifieke dingen. Ben je benieuwd naar wat een dergelijke restauratie kost? Neem dan contact met ons op. We vertellen je graag meer.